Η υγρασία και ο ρόλος της στον ύπνο μας

Το κλίμα στην κρεβατοκάμαρά σας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο βοηθώντας μας να κοιμάστε πιο υγιεινά. Ίσως γνωρίζετε ήδη ότι η θερμοκρασία του σώματός μας πέφτει φυσικά ενώ κοιμόμαστε. Αλλά η θερμοκρασία δεν είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία όταν μιλάμε για το περιβάλλον της κρεβατοκάμαράς μας. Το σωστό επίπεδο υγρασίας είναι επίσης σημαντικό.

Τι είναι η υγρασία;

Η λέξη υγρασία συχνά φέρνει στο νου εικόνες του καλοκαιριού. Κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών, καθώς ο υδράργυρος αυξάνεται, αυξάνεται και η ποσότητα υγρασίας στον αέρα. Ο συνδυασμός των δύο κάνει τον καλοκαιρινό καιρό να φαίνεται ακόμα πιο καταπιεστικός, δεδομένου ότι είναι πιο δύσκολο για το σώμα μας να αποβάλλει  ιδρώτα προκειμένου να δροσιστεί, όταν ο ίδιος όταν ο αέρας είναι ήδη γεμάτος με νερό. Αυτή η δυσκολία στην αυτορρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός μας συμβαίνει και  σε μια ζεστή, υγρή νύχτα όπου γι’ αυτό είναι πιθανόν να δυσκολευτεί κανείς να κοιμηθεί. Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου η υγρασία στον αέρα μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μούχλας και αλλεργιών, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα ύπνου.

Αντιμετώπιση της υγρασίας

Αν έχετε κλιματιστικό, η λειτουργία του σε ζεστό καιρό μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από την υπερβολική υγρασία του αέρα. Δεν χρειάζεται να το αφήνετε ανοιχτό 24 ώρες το 24ωρο: Λίγες ώρες με πιο δροσερό, ξηρότερο αέρα όταν αρχίσετε να κοιμάστε θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε καλύτερα τη θερμοκρασία του σώματός σας και να κοιμηθείτε πιο δυνατά για το υπόλοιπο της νύχτας. Εάν δεν έχετε κλιματιστικό, χρησιμοποιήστε τους ανεμιστήρες για να αυξήσετε τη ροή του αέρα ή εξετάστε τη λειτουργία ενός αφυγραντήρα για να μειώσετε την υγρασία από τον αέρα.

Λίγη υγρασία είναι καλή

Η υπερβολική υγρασία δεν είναι ιδανική για ύπνο, όμως. Ο ξηρός αέρας, συνηθέστερος το χειμώνα ή σε ξηρά κλίματα που μοιάζουν με έρημο, μπορεί να οδηγήσει σε ερεθισμένες ρινικές αεραγωγούς, φτάρνισμα, βουλωμένες μύτες και σκασμένα χείλη και μπορεί ακόμη και να αυξήσει την πιθανότητα κρυολογήματος ή άλλων ιών. Όπως ένας κινητήρας χωρίς σωστή λίπανση πετρελαίου, η αναπνοή στον ξηρό αέρα μπορεί να ερεθίσει το λαιμό σας και να προκαλέσει βήχα.

Πώς να αυξήσετε την υγρασία

Για να αυξήσετε την υγρασία στην κρεβατοκάμαρά σας κατά τη διάρκεια του χειμώνα, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε έναν υγραντήρα ενώ κοιμάστε. Επειδή τα αλλεργιογόνα και τα βακτηρίδια μπορούν να αναπαραχθούν σε δεξαμενές βρώμικου νερού, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε απεσταγμένο νερό, αλλάξτε συχνά το νερό στον υγραντήρα σας και καθαρίστε τη συσκευή κάθε τρεις μέρες για να προστατεύσετε τον εαυτό σας.

Η τέλεια ισορροπία

Ποιο είναι το ιδανικό ποσοστό  υγρασίας που θα αυξήσει τον ύπνο; Μεταξύ 30 και 50 τοις εκατό είναι η ιδανική περιοχή στην οποία ο αέρας είναι αρκετά υγρός για εύκολη αναπνοή, αλλά αρκετά ξηρός ώστε να μην νιώθετε δυσφορία.